ervaringen

Esther:

 

Vorig jaar augustus 2017 kwam ik voor het eerst bij Anne. Omdat ik niet lekker in mijn vel zat en ik graag af wilden van mijn studenten kilo’s die er na 3 jaar nog steeds aan zaten, moest er iets gebeuren! Misschien ken je het wel, de foto’s die je terug ziet en je denkt ‘jeetje, ik zie er niet meer uit zoals eerder’, je kleren zitten wat strakker en baalt dat dat ene jurkje niet meer past. Toen ik voor het eerst bij Anne kwam heeft ze mij gevraagd om een week lang bij te houden wat ik dagelijks at en dit ook eerlijk op te schrijven. Ondanks de feestjes die in die week gepland stonden heb ik netjes alles opgeschreven. Al gauw bleek dat ik een aardig gezonde leefstijl had maar dat ik over het algemeen te weinig binnen kreeg op een dag. Daarnaast sporten ik ook al 2 keer in de week. Anne heeft voor mij een behandelplan gemaakt die goed bij mij paste. Voor het eerst had ik er meteen een goed gevoel over en had ik eigenlijk gewoon zin om er mee aan de slag te gaan. Ik heb namelijk vaker geprobeerd om af te vallen, maar na het zien van dit behandelplan had ik het idee dat dit nog wel eens een succes kon gaan worden. We hebben afgesproken dat ik op dinsdag na het dorpsfeest ging beginnen, dat was op 6 september.

 

Het viel mij al gauw op dat ik regelmatig en gevarieerd moest eten. Ik maak altijd s ’avonds mijn eten klaar voor de volgende dag als ik ga werken. Op deze manier heb ik genoeg tijd om alles voor te bereiden. Wij doen altijd één keer in de week boodschappen, ik zorg er dan voor dat ik van alles in huis heb van de verschillende menu’s die Anne voor mij heeft gemaakt. Omdat je regelmatig eet heb je ook geen honger gevoel. Ik moest gewoon zorgen dat ik op het juiste moment het juiste eten binnenkreeg. Anne vertelde mij dat als je om de twee uur at je lichaam weet dat je regelmatig voedsel binnenkrijgt en dat je lichaam dat dan sneller verbrand. Daar heb ik regelmatig aan gedacht en daarom lukte het mij ook om regelmatig en gezond te eten. Daarnaast sport ik twee keer in de week en wandel ik in de avond uren. Ook al is het maar een klein blokje om, dat is beter dan dat je op de bank ploft. Binnen 10 dagen was ik 1,8 kg kwijt waar ik natuurlijk heel blij mee was. Mijn doel was 10 kg, het begin is er. Elke keer als ik bij Anne kwam bespraken we kort waar ik tegen aan liep en hoe het ging. Het ging bij mij super, ik kon mij goed aan de menu’s houden, in het weekend liet ik de teugels een beetje vieren, op maandag ging ik er dan weer met de volle 100% voor. Het resultaat, na 6 maanden ben ik 8,7 kg kwijt. Ik ben nu al heel tevreden. Het doel is bijna in zicht! Naast het feit dat veel kleren nu te groot zijn en dat ik een nieuwe garderobe mag aanschaffen zit ik ook veel lekkerder in mijn vel. Daarnaast zijn de complimenten die ik krijg natuurlijk ook harstikke leuk. Ik heb nu met Anne 1 keer in de 8 weken afgesproken dat ik langs kom voor een weegmoment zodat ik een stok achter de deur heb. Daarnaast ben ik Anne ook heel erg dankbaar dat het mij is gelukt om af te vallen.

 

 

 

Esther:

 

Afgelopen zomer was voor mij wel het keerpunt. Ik baalde zo enorm van mijn lichaam en dat het niet meer lukte om blijvend af te vallen, daar waar het een paar jaar geleden nog met zoveel gemak lukte. Ik liep nog wel gewoon hard, maar dat ging allemaal wel wat moeizamer.

Na de vakantie toch maar eens gaan zoeken naar een gewichtsconsulent / voedingscoach en al snel kwam ik bij Anne uit. Achteraf kenden we elkaar gewoon van de bootcamp en een hindernissenparcours in Hoenderloo waar we beiden hebben gelopen.

Al snel bleek dat ik gewoon te weinig at! Hoe bizar. Anne maakte een intake van mijn eetgewoontes en kwam al snel met een behandelplan met daarin een voorstel wat ik dagelijks mocht eten. Concrete met voorbeelden en aangepast op dat wat ik fijn en belangrijk vond wel te kunnen blijven doen. En jawel…. Ik ging afvallen… en nog steeds. Inmiddels 13 kilo kwijt, heel wat centimeters minder. Sporten gaat veel makkelijker, ik ren met gemak nu 10 km en de 5 gaat sneller dan ooit. Ik voel me goed, fit en sterk en het heeft niet eens veel moeite gekost. Ik heb mij aan t plan gehouden, bijgehouden wat ik eet (zodat ik niet onder mijn minimale caloriebehoefte kom) en soms moet ik gewoon moeite doen aan de calorieën te komen (en dan heb ik al heel veel gegeten). De avondtrek is weg, want ik eet overdag genoeg. Een keertje zondigen is helemaal niet erg en geeft geen nadelige gevolgen (waar dat eerder wel zo was).

Mijn laatste doel is nog een paar kilootjes. Ik ben heel blij dat ik de stap heb genomen. Deze manier past zo goed bij mij. Met normaal eten kan je echt afvallen!! En gewoon blijven genieten van af en toe wat lekkers. Ik ben blij dat ik Anne heb gevonden 

 

Gertiene:

 

Anne vroeg aan mij of ik mijn succesverhaal wilde schrijven voor op haar website, natuurlijk wil ik dat... Ik reed terug naar huis en dacht "Wauw, ik ben een succesverhaal. Wie had dat ooit gedacht!"

 

Mijn naam is Gertiene, ben 27 jaar en moeder van een dochtertje.

Ik ben altijd te zwaar geweest, maar het is nooit een belemmering geweest. Met mijn zelfvertrouwen zat het wel goed. Ook al was ik wat kilo's te zwaar ik liep wel in m'n bikini en verstopte niets, maar toch was iets in mij dat zei: "Gertiene dit is niet goed, het móet anders."

 

Ik was al jaren bezig met afvallen... Soms ging het goed, voor een tijdje. Soms ging het totaal niet en gooide ik de handdoek in de ring en kwam ik weer aan.

Verschillende dingen heb ik geprobeerd, diplan, een diëtist, alleen maar gezond eten, extra veel sporten.

Deze dingen werkten niet bij mij. Ik wilde gewoon eten, alles kunnen eten en niet dik worden, dat was mijn droom!

 

Ik was al een tijdje bezig met de boeken van Mieke Kosters "Het geheim van slanke mensen" en boeken die daar op volgde. Hiermee was ik ook al blijvend een paar kilo kwijt.

Toen hoorde ik dat Anne was begonnen als voedingsconsulent, hoefde ik niet lang na te denken om haar om hulp te vragen.

Anne ken ik vanuit mijn werk, haar oudste zoon heeft bij mij op de bso gezeten en de jongste bij de peuters. Met haar had ik altijd al een klik.

Anne was zelf ook veel afgevallen en dat zocht ik, iemand die ervaring heeft met afvallen, die snapt waar ik tegen aan loop, maar die ook open staat voor een andere denkwijze of eigen ideeën.

 

Mijn eerste afspraak was in januari 2015. Ik woog 73,8 kg en had een middelomtrek van 83cm.

Anne maakte voor mij een behandelplan met het aantal kcal dat ik kon eten per dag.

Ik maakte voor mezelf eetschema's, op zondagavond plande ik wat ik de hele week ging eten, van het ontbijt tot aan het laatste tussendoortje ’s avonds. Ik hield me netjes aan het schema, soms paste ik hem door de week wat aan. De ene week had ik meer honger of ging het moeizamer dan de andere week en dag!

Ik besprak met Anne welke producten ik het beste kon eten en welke ik het beste even niet kon eten, maar die keuze was altijd nog aan mij.

Ik zweer bij 1 of 2 broodjes (of crackers) aan zoet beleg bij ontbijt. Dit verwerkte ik in mijn eetschema's zodat ik wel binnen mijn aantal kcal bleef wat per dag goed voor me was om het gewenste resultaat te behalen.

Het afvallen ging moeizaam, ik probeerde van alles, maar het ging langzaam. Anne bleef positief en wist zeker dat het goed kwam.

 

In deze tijd ging het privé even niet zo lekker dit heb ik met Anne gedeeld en zij was heel lief en we gingen gewoon rustig door. Het afvallen werd even stopgezet toen ik vertelde dat ik zwanger was en ik kon het na de zwangerschap weer oppakken.

 

Tijdens mijn zwangerschap ben ik erg veel aangekomen, ruim 20 kg! Dit is erg veel en ik schrok er na de zwangerschap van dat het er niet zo snel af ging als ik gedacht had.

Ik had ook moeite met de draad weer oppakken, gezond eten en weer gaan bewegen. Al die extra kilo's die ik extra meezeulde.

Samen met een goede vriendin, die 5 maanden voor mij moeder was geworden, hebben we een afspraak gemaakt en op 25 april 2016 begon de strijd weer tegen de kilo's. Ik schrok best wat de weegschaal aangaf 83,2 kg en een middelomtrek van 94cm. Ik was nog net niet zo zwaar als ik op mijn zwaarst was in de puberteit (toen zo'n 86 kg). Ik ben maar 160cm, dus dit was echt veel te zwaar!

 

Ik wist goed hoe ik moest doen, de eetschema's werden weer voor de dag gehaald, het lekkers ging tijdelijk de deur uit en ik ging weer meer bewegen. Ik nam een personal trainer in de arm om te zorgen dat ik op een goede manier mijn spieren kon versterken na de zwangerschap.

 

Vanaf het begin af aan liep het lekker, gestaag gingen de kilo's eraf. Het samen met vriendin afvallen beviel ook heel goed. We zaten beide in hetzelfde schuitje, een kleine rond hebben lopen en ook als je moe bent door nachtbraken toch proberen gezond te blijven eten! Ideeën uitwisselen over wat je het beste kan eten, maar ook als het niet lekker ging elkaar weer verder helpen.

 

Tussendoor kon ik gerust even een appje sturen naar Anne, voor als het even niet wou. Dan appte ze terug en kwam ze de eerst volgende keer er op terug.

Ze komt met goede tips en fijne lijstjes met voedingsmiddelen waar je echt iets aan hebt. Gewone dingen, die je altijd kan eten.

 

Op dit moment ben ik er nog niet helemaal, maar wel bijna!

Ik weeg nu 70,4 kg en heb een omvang van 80cm! Heb 2 maten kleiner in broeken dan voor mijn zwangerschap.

Mijn streven is onder de 70 kg en ik weet zeker dat het gaat lukken! Ik ben er bijna en met de hulp van Anne moet het zeker gaan lukken!

Ik voel me fitter en gezonder dan ooit! Ik kan dingen die ik eerder niet kon en mijn favoriete hobby, volleybal, kan ik makkelijker volhouden dan eerder.

 

Paul:

 

Hallo Mensen,

 

Mijn naam is Paul en ik ben 39. Ik ben in 2014 begonnen met hardlopen toen ik 105(!) kilo woog en echt schrok van mezelf en het gewicht. Met het lopen alleen viel ik al gauw af tot pal onder de 100, gelukkig, maar daarna stokte het. Ik ken Anne al praktisch mijn hele leven en wist dat ze zich succesvol had laten omscholen tot gewichtsconsulent en heb haar hulp ingeroepen vwb mijn eetpatroon. Na dit aangepast te hebben, ook met hele simpele dingen zoals minder zout en geen witbrood, laat vlees af en toe staan, vervang brood etc. ben ik ‘gedaald’ naar mijn huidige gewicht van 85 kilo. Tevens is mijn vetpercentage in 2015 van 32,4% naar 19,7% gegaan, iis mijn middelomtrek van 100 cm naar 89 cm gegaan en is mijn spiermassa van 31,4% naar 38,5% gegaan! Mijn doel voor 2016 is om onder de 80 te komen (79 of 78) en iets meer spieren te kweken!! Momenteel let ik prima op mijn eten en sport ik drie maal per week (een maal krachttraining en twee keer hardlopen).

Carla:

 

"Begin januari 2014 zaten Anne en ik gezellig onder het genot van een bakje koffie te kletsen over haar studie. Ze praatte er vol enthousiasme over waardoor ikzelf ook wel een beetje de neiging kreeg om toch maar eens echt te gaan afvallen. Gaandeweg het gesprek kreeg ik te horen dat het echt niet zo'n chrashdieet zou worden en dat ik geen honger zou hoeven te lijden. Nou dat leek mij ook wel wat; geen honger lijden, want met de meeste dieten is dat toch wel het geval.

 

Aan het eind van de avond toen Anne naar huis ging had ik besloten dat Anne mij op haar manier mocht helpen met afvallen. Ik zou er voor de volle 100% voor gaan was het besluit. Toch denk je dan weer; oh jeetje, het gaat nu echt gebeuren, wil ik dit echt wel? Maar ja, dit wil ik echt wel een keer ja.

 

Een aantal dagen was het zover. Maandagavond 13 januari 2014 werd ik gewogen. Te zwaar, maar dat wist ik natuurlijk al. Ik kreeg voorbeeld menu's mee van Anne en tips wat ik wel en niet gemiddeld per dag kon / moest eten. Ook kreeg ik te horen dat ik meer fruit moest gaan eten. Elke dag 2 stuks. Dat was een hele opgave voor mij, want ik at nooit fruit.

 

De dag erna brak aan dat ik 'anders' ging eten dan ik gewend was. Het ging mij goed af en ik had niet eens honger, wat ik eigenlijk wel verwacht had. De dagen en weken erna gingen zo verder. Tuurlijk had ik wel momenten dat ik weer lekkere vette hap zou wilen, dus heb ik samen met Anne overlegd en besloten dat ik 1 avond in de week 'zondig' met het avondeten. Hierbij eet ik overdag dan wat minder en 's avonds met het avondeten dus bijvoorbeeld een pizza, patat of chinees. Ondanks dat val ik nog gewoon af.

 

In het begin had ik veel vragen aan Anne of ik bepaalde dingen wel of niet mocht eten en wat was het fijn dat ze me daar de antwoorden op kon geven. Nu na een paar maanden heb ik niet zoveel vragen meer en wordt met etensstijl steeds meer een gewoonte.

 

Ik maak nu bewuster de keuze of ik iets wel of niet eet en ben blij met de keuze die ik daarmee maak omdat ik achteraf niet meer dat spijtgevoel heb wat ik voorheen wel had.

 

Inmiddels ben ik ruim 15 kilo afgevallen en ik zit super goed in mijn vel, mede dankzij Anne

 

 

carla is afgevallen door Anne Mulder  uit Schalkhaar

 

Lidwien:

 

Ik heb mijn hele leven niet op eten / mijn gewicht hoeven te letten, maar de laatste jaren kwamen er toch wat kilo’s bij, waar ik mij niet prettig bij voelde. Hierdoor ging ik minder eten, maar toch lukt het mij niet om die kilo’s kwijt te raken.

Anne heeft een behandelplan voor mij gemaakt met een paar voorbeeldmenu’s. Het gaat mij heel goed af, ik heb eigenlijk geen trek meer savonds, zelfs niet als manlief wel iets eet.

 

Ik kan nu ook goed selecteren wat ik wel kan/mag eten en wat liever niet en durf inmiddels af en toe iets minder gezonds toe te laten omdat ik weet dat ik het daarna weer oppak.

Zelfs met boodschappen doen (met trek-gevoel) zie ik de calorie-meter voor me en kan dan keuzes maken.

 

Ik ben nu na zes weken 3 kg lichter en ruim 3 cm tailleomtrek kwijt.

Bovenal voel ik me veel beter, al vanaf week 1 dat ik op deze manier eet.

Dus eerst nog niet qua kilo's maar qua energie.

Verder fiets ik zoveel mogelijk naar mijn werk en met boodschappen doen, als het weer het toelaat.

 

Ik hoop dat ik anderen kan motiveren om op tijd aan de bel te trekken en niet nadat er al vele kilo's aan zijn blijven plakken.

 

Ik hoor nl nu ook heel veel vrouwen in mijn omgeving in de overgang die hetzelfde hebben maar zelf door blijven modderen, met te weinig eten op de dag tot gevolg.