Mindful Walk

Mindful betekent met je volle bewustzijn in het moment zijn. Wij combineren dit met rustig wandelen. Al wandelend gaan we voelen en ervaren. Met als doel de hectiek van het dagelijks leven een uurtje los te laten, door met aandacht en zonder oordelen stil te staan bij onszelf en onze omgeving. Dit doen we in de natuur en hierbij hebben we aandacht voor ons lichaam, ademhaling en zintuigen.

Waarom Mindful Walk? meer rust in je hoofd, meer energie en minder stress.

Een Mindful Walk is een unieke combinatie van wandelen, mindfulness en aandacht voor ons lichaam, ademhaling en zintuigen.

Uniek omdat we deze drie elementen, die op zichzelf al effectief zijn, combineren! Het een vult het ander aan en het versterkt elkaar.

⇒ Regelmatig bewegen helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Wandelen is de haast uit je hoofd lopen, en kijken wat er overblijft.

⇒ Mindfulness is het aandacht brengen naar het nu met een open en niet oordelende houding. Je gaat daarmee uit je hoofd en er komt meer ruimte voor je gevoel.

⇒ aandacht voor lichaamsbesef, zintuigen en de ademhaling. Door ontspanning van je spieren in je lichaam, gekoppeld aan een rustige ademhaling, ervaar je een totaal ontspannen gevoel. Hierbij richten we ons op ons lichaam en onze zintuigen voor meer lichaamsbesef.

Een Mindful Walk gaat als volgt:

  • We gaan 1 a 1,5 uur samen op pad, we lopen niet op de klok
  • iedere les gaan we wandelen met plezier, zonder prestatiedruk
  • je ervaart de kracht van het wandelen, de werking van de natuur en het buiten zijn
  • er zal aandacht zijn voor je loophouding, het ontspannen van mogelijk vastzittende spieren, een rustige ademhaling.
  • de startlocatie is in Schalkhaar (de Lindeboomsweg 1A, op de parkeerplaats aan de kant van de chinees)
  • de groepsgrootte is minimaal 4 tot maximaal 8 deelnemers. De groep is bewust niet groter zodat er voldoende persoonlijke aandacht mogelijk is.