Merk jij dat je gaat eten uit emotie? Bijvoorbeeld omdat je het gezellig vindt. Of juist als je moe bent? Of omdat je verdrietig of boos bent?

Ik kan je hierbij helpen. Mijn naam is Alet Elshof en ik ben Leefstijl- en slaapcoach. Vaak weten we wel wat we wel en niet moeten eten, maar tussen weten en doen zit een groot verschil. 

De begeleiding bestaat uit 4 bijeenkomsten, en elke bijeenkomst duurt ruim een uur. 

Bijeenkomst 1:

We starten met kennismaken. Vervolgens verkennen we samen jouw probleem, waar loop je tegen aan, wat wil je veranderen? En aan de hand hiervan bepalen we je doel(en). Je krijgt huiswerk mee. Na de eerste bijeenkomst is dat het emotie-voedingsdagboek. Aankomende week ga je bewust-worden. Je hoeft nog niks te veranderen (mag wel ;) maar kijkt wat er gebeurt. 

Bijeenkomst 2:

We bekijken en bespreken je emotie-voedingsdagboek. Wat zit er bij jou achter? Gaat het om gewoontes die we kunnen doorbreken of is er aandacht nodig voor bepaalde emoties die boven komen. We bespreken de theorie en gaan de aan de slag met een coachtechniek, namelijk het G schema. We oefenen wat er gebeurt, wat je denkt en hoe je gevoelens bepalen hoe je je gedraagt en wat het gevolg hiervan is. We oefenen dit samen en vervolgens ga je dit de week erna zelf oefenen en ervaren. Je krijgt concrete tips mee die je in kunt gaan zetten. Tussen bijeenkomst 2 en 3 kunnen ook 2 weken zitten. 

Bijeenkomst 3

De puntjes op de i. Wat gaat er al goed en waar loop je nog tegen aan? Je krijgt alle informatie mee om zelf mee door te gaan. Samenvatting van de powerpointpresentatie. Het G schema met voorbeeld en leeg om zelf te kunnen invullen. De 10 concrete tips om direct in te zetten en toe te passen. Ook hebben we aandacht voor voeding en opvoeding. Wat heb jij vroeger mee gekregen vanuit huis of opvoeders om je heen. Hoe kijk jij hierdoor nu tegen voeding aan? Ben jij dit of is dit aangeleerd? 

Bijeenkomst 4

Deze laatste bijeenkomst plannen we in wanneer jij wilt. Mogelijk wil je het allemaal even laten bezinken. En bijvoorbeeld nog een keer komen na een paar maanden om toch nog het een of ander onder de loep te nemen. Het is een laatste coachgesprek waar de invulling vrij van staat. Alles waar jij tegen aanloopt kan aan bod komen. Dit mag ook in de vorm van een uur wandelcoaching. Het is geheel aan jou! Zodat jij meer grip krijgt over je emoties en bijbehorende eetgewoontes.